«Αναπαραγωγή ή διασυρμός του έργου
και η εμπορευματοποίηση της τέχνης.»
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

Κάθε γνήσιο και αυθεντικό καλλιτεχνικό έργο εκφράζει και υπόκειται στην ουτοπία και τον οραματισμό του καλλιτέχνη.

Κάθε γνήσιο και αυθεντικό καλλιτεχνικό έργο εκφράζει και υπόκειται στην ουτοπία και τον οραματισμό του καλλιτέχνη. Ενάντια προσωπικά σε κάθε αναπαραγωγή, η δημιουργία αποτελεί τον μαγνήτη που θα με έλκει. Ο καλλιτέχνης ναι μεν επηρεασμένος από τις συνθήκες της εποχής του, οφείλει δε να αντιστέκεται σε κάθε επήρεια του έργου από την εποχή αγοράς κι εκμετάλλευσης του έργου.

Το σύστημα της αγοράς της τέχνης δημιουργεί ένα φαύλο κύκλο, καθώς καθιστά
το έργο ως γέννημα του καλλιτέχνη μιας εποχής και όχι του ίδιου του καλλιτέχνη.
Η ουτοπία του καλλιτέχνη και η αυθεντικότητα του έργου πάνε περίπατο.

Το έργο τέχνης ως έργο του καλλιτέχνη μιας εποχής, αποτελεί την συνθήκη που υποδεικνύει πως, μέσα από την κοινωνική πραγματικότητα που βιώνει ο καλλιτέχνης, το σύστημα της αγοράς της τέχνης δημιουργεί ένα φαύλο κύκλο, καθώς καθιστά το έργο ως γέννημα του καλλιτέχνη μια εποχής και όχι του ίδιου του καλλιτέχνη.
Η ουτοπία του καλλιτέχνη και η αυθεντικότητα του έργου πάνε περίπατο. Ακολουθεί η υπέρβαση της επίτευξης του οραματισμού κάτω από τα βαριά ποδάρια της νομιμοποίησης της εκμετάλλευσης μέσα από ισχυρούς θεσμούς κυριαρχίας της αγοράς.
Ευτυχώς που το ίδιο το έργο, όταν αυτό είναι αυθεντικό, δεν επιτρέπει την αναπαραγωγή κι εμπορευματοποίησή του, μέσω της μοναδικότητας που εμπεριέχει και φυσικά έτσι το καθορίζει μια ανεκτίμητη διαχρονική αξία.

Ευτυχώς που το ίδιο το έργο, όταν αυτό είναι αυθεντικό, δεν επιτρέπει
την αναπαραγωγή κι εμπορευματοποίησή του, μέσω της μοναδικότητας που εμπεριέχει και φυσικά έτσι το καθορίζει μια ανεκτίμητη διαχρονική αξία.

Ευμορφία Καλύβα  (Ποιήτρια – Γεωλόγος)

Ευμορφία Καλύβα (Ποιήτρια – Γεωλόγος) – Βιογραφία